Prevare z dostavami pošiljk

Zneski odkupnine so lahko precejšnji, ter jih ni mogoče dobiti nazaj potem, ko naslovnik ugotovi, da izdelka oziroma artikla ni naročil.

Ker smo v DP Agenciji d.o.o., preiskovalci, ki imamo dolgoletne izkušnje s preiskovanjem različnih oblik prevar, želimo opozoriti še na prevare z dostavo pošiljk z odkupnino, ki so se pojavile v zadnjem času. Izvjalaci poštnih storitev ponujajo med različnimi poštnimi storitvami tudi storitev prevzema pošiljke z odkupnino, ki naj bi jo naroči naslovnik, ter na ta način poravnal svojo obveznosti do pošiljatelja. Tovrstni pravni posli so povsem običajni ob predpostavki, da je naslovnik naročil pošiljko, pošiljatel pa z dostavo in plačilom odkupnine dobim tudi plačilo za prodajo izdelka, oziroma artikla. Glede na to, da se v praksi pojavljajo vedno nove oblike prevar, so se je tudi na tem področju pojavile pošiljke z odkupnino, ki naj bi jih naročil naslovnik, pri čemer izvajalec poštne storitve tega ne more vedeti. Zneski odkupnine so lahko precejšnji, ter jih ni mogoče dobiti nazaj potem, ko naslovnik ugotovi, da izdelka oziroma artikla ni naročil, saj jih izvajalec poštne storitve izplača nazaj pošiljatelju.

Torej ostane naslovniku, ki plača odkupnino, zgolj pravno varstvo zaradi prevare, ki pa je vsled dolgotrajnih postopkov na sodiščih neustrezno in povzroča zgolj dodatne stroške (stroške sodnih taks, odvetniške stroške, nenzadnje lahko sodišče tudi ne odloči v korist oškodovanca, zaradi takšnih ali drugačnih razlogov). V DP Agenciji d.o.o., zato svetujemo, da pred prevzemom tovrstne pošiljke preverite, kdo je pošiljatelj, ter ali ste artikel od pošiljatelja tudi naročili, saj lahko v nasprotnem primeru prevzem pošiljke tudi zavrnete, ter se na ta način zavarujete pred dokončno realizacijo prevare.